Stariji vozači ne traže privilegije i protive se diskriminaciji

Matica umirovljenika Hrvatske, najveća umirovljenička udruga s 280.000 članova, pozitivno je prihvatila prijedlog Vlade RH da se u Zakon o sigurnosti prometa na cestama vrati odredba po kojoj nije obvezan liječnički pregled za produženje vozačke dozvole vozačima s navršenih 65 godina života.

Stariji vozači ne traže privilegije i protive se diskriminaciji

    Matica umirovljenika Hrvatske, najveća umirovljenička udruga s 280.000 članova, pozitivno je prihvatila prijedlog Vlade RH da se u Zakon o sigurnosti prometa na cestama vrati odredba po kojoj nije obvezan liječnički pregled za produženje vozačke dozvole vozačima s navršenih 65 godina života.Time su konačno prihvaćeni argumenti umirovljenika koji su upozoravali da im je teško stečeno pravo, izboreno prije deset godina, izbačeno lani iz Zakona po hitnom postupku.

     U borbu za umirovljenička prava su se uključile i Koordinacija umirovljeničkih udruga, Sindikat umirovljenika Hrvatske, a rasprava je argumentirano vođena i na Nacionalnom vijeću za umirovljenike i starije osobe koje djeluje pri Vladi Republike Hrvatske, dok je konačan prijedlog Vladi upućen preko parlamentarne Hrvatske stranke umirovljenika.

I tek što je objavljeno da je prijedlog Zakona za vraćanje dosadašnjeg demokratskog rješenja upućen u Sabor na usvajanje, neki su ga već u javnosti napali, naravno, bez argumenata.Tako je jedan dnevni list, taj prijedlog prikazao na neprihvatljiv, senzacionalistički način, s teškim uvredama prema starijim osobama, ali očito sračunato usmjereno ka lobiranju za nečije druge interese. Pri tome čak podmeće i piše da su to što govori Matica umirovljenika Hrvatske „bajke“ o ugrozi stečenih prava „i bacanje vozača u najboljim godinama na prosjački štap“.

Takvima, dakle, nije važno, ili namjerno prešućuju, da je upravo predloženo rješenje već godinama vrijedilo u Hrvatskoj, ali da isto tako vrijedi i u Njemačkoj, Francuskoj, Belgiji i još nekim zemljama.

     Matica posebno ističe da umirovljenici ne traže nikakve privilegije za sebe, jer je i u vrijeme oštre reakcije lani upozorila da trebaju postojati rešenja kojima se mogu i moraju spriječiti problemi u prometu zbog bolesti vozača bez obzira radi li se o starijoj ili mlađoj osobi. Ali diskriminacije po dobi ne bi smjelo biti jer se u demokraciji moraju jednako uvažavati ljudska prava svih dobnih skupina. Vlada je predložila rješenje po kojem se zdravstveni pregled treba obaviti samo u slučaju kad je obveza zdravstvenog pregleda utvrđena zdravstvenim uvjerenjem na temelju kojeg je vozačka dozvola izdana. Takvo rješenje u Zakonu je bilo i do prošle godine kada je naprasno i bez šire rasprave ukinuto.

Statistički podaci, međutim, najbolje demantiraju one koji su se okomili na ovakav prijedlog. Prava istina je da u Hrvatskoj ima oko 220.000 vozača starijih od 65 godina života što je oko 10,3 posto od ukupnog broja, a istovremeno u svim prometnim nesrećama koje se događaju na cestama u Hrvatskoj oni sudjeluju u svega 8,5 posto. Vidljivo je iz ovih podataka da stariji vozači ne pripadaju najrizičnijim skupinama u prometu, nego su upravo zbog svog iskustva oprezniji i mudriji u vožnji.

     Stoga Matica umirovljenika Hrvatske oštro odbacuje napise i javne istupe onih koji neargumentirano, tendenciozno i senzacionalistički govore o ovoj temi koja ima posebnu važnost za umirovljenike i starije osobe.

Zagreb, 13. svibnja 2015. Predsjednik Matice

Josip Kovačić v.r